top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverkaatclaes

Geotermal storm

Bijgewerkt op: 8 mrt. 2021

Alweer een impulsieve beslissing. Op een stormachtige dag gingen wij opzoek naar dat magisch blauwe water, de Blue Lagoon. Met een gehuurde auto reden we een uurtje vanuit Reykjavik naar onze bestemming. Langs de weg zagen we hier en daar een melkachtige substantie bubbelen. Eenmaal op onze bestemming werden wij hartelijk ontvangen door het personeel. Tijd om de tenen in dat water te dompelen. Aangenaam verrast door de warmte en het uitzicht. Veel tijd om te genieten van het uitzicht was er echter niet, zoals al eerder vermeld was het een stormachtige dag. Al snel volgde dus het hele lichaam. Zwevend in een bad van 70% zeewater en 30% zoetwater. De bodem is gevuld met een kussen, een wit kussen van silica, algen en mineralen. Het is een avontuur om de verschillende plekjes op te zoeken in deze massa. Soms is het iets warmer, iets levendiger, ruwer, of juist iets gladder. Tijdens ons avontuur kwamen wij ook in contact met de stoomkamer, die ook is opgewarmd door de warmte van de aarde. Ook de kleine waterval was een aangename verassing. Maar pas op! Je wilt er niet meer weg.





Zelf ben ik niet zo fan van spa dagen, massages of maskers. Toch zijn de maskers in de Blue Lagoon een aanrader voor iedereen. Gemaakt van de silica van het water zelf zie je er niet alleen heel grappig uit maar voelt het ook zeer aangenaam. Een babygezichtje voor dagen! Voor de geïnteresseerden er is ook een anti-age en moddermasker beschikbaar.



De Blue Lagoon is niet aan te raden in een storm, ijzige druppels in je ogen nemen je het prachtig zicht af dat er afspeelt. Echter voor mensen zoals mij die niet goed zijn in ontspannen of stilzitten geeft dit wel extra pit aan de ervaring.


Het is maar hoe je het bekijkt.


50 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

En wat met die studies?

In mijn blog wordt voornamelijk de nadruk gelegd op de hoogtepunten, mijn vrije tijd, de tripjes,...Echter is dat niet mijn grootste tijdverdrijf. Ik vertoef mijn dagen meestal in mijn universiteit. D

Niet altijd rozengeur en maneschijn

De afgelopen posts waren alleen maar positief, om eerlijk te zijn, dat was ook niet gelogen. Alles ging super vlot, mijn Erasmus zat vol met nieuwe ontmoetingen en uitdagingen. Naar mijn gevoel heeft

bottom of page